Previous | Home | Next
|
Ланцюговий міст. З розвитком міста все гостріше відчувалась необхідність зведення постійного моста через Дніпро. Тридцятого серпня 1848 року відбулося закладання постійного мосту через Дніпро.
Побудова найбільшої споруди довжиною у 365 сажнів (776 метрів) вимагала завели зусиль. Загальна вага споруди сягала 100 тисяч пудів. Вартістю проекту та будівельних робіт склала приблизно три з половиною мільйони карбованців сріблом. На роботу та матеріали було витрачено 2 мільйони 350 тисяч карбованців. Додаткові роботи вилились ще в один мільйон карбованців. Полотно моста спиралося на п‘ять кам‘яних „биків”, викладених біля основи гранітними глибами. Верхні частини опорних „биків” мали форму арок з баштами з боків, виконаних у стилі середньовічної англійської готики. „Бики” з‘єднувались між собою залізними ланцюгами, настільки міцними, що вага окремої ланки сягала 12 пудів (192 кг). Усі металеві частини мосту, виготовлені у Бірмінгемі за участю інженерів Фокса та Гендерсона, привезли до Одеси на шістнадцяти кораблях, а звідти волами їх було доставлено до Києва.
Відкриття ланцюгового мосту через Дніпро співпало з датою освячення пам’ятника князю Володимиру і відбулось 27 вересня 1853 року. Постійний рух мостом було відкрито лише 1855 року, але пішоходи почали користуватися мостом вже у 1853 році. За найвищим наказом імператора Олександра ІІ, міст назвали Миколаївським.
У липня 1920 року білополяки разом із Залізничним мостом підірвали один з прольотів Ланцюгового моста. Розірвані ланцюги потягнули за собою усю конструкцію...
До відбудови цієї важливої для міста комунікації приступили наприкінці 1921 року, щоправда проект капітальної реконструкції (проект нового моста) Є.О.Патон запропонував лише в січні 1924 року. Кам‘яні арки моста замінили залізними, більш високими, прольоти підняли, зберігши систему ланцюгів.
Першого травня 1925 року „старий новий” міст відкрили, надавши йому ім‘я Євгенії Бош.
18 вересня 1941 року, залишаючи Київ, частини Червоної Армії підірвали міст, який кияни за звичкою все ще називали ланцюговим, і прокладений за ним у напрямку Броварського шосе Русанівський міст. Сьогодні приблизно на тому ж самому місці знаходиться міст Метро.
|