Роль Музею КИЇВЕНЕРГО у виховній роботі серед енергетиків та молоді

Як відомо, музеї об’єднують людей різних поколінь і уподобань. Відносно недавно  на мапі України з’явився Музей Київенерго (далі Музей енергетики). Вже понад 6 років цей заклад відкриває свої двері перед тими, хто цікавиться історією розвитку Світової енергетики, України та Київської енергосистеми.
Знайомство з нашими натурними експонатами, стендами, фотоальбомами, фотографіями і документами дає можливість відвідувачам осягнути те жертовне науково-пошукове життя великої плеяди визначних вчених, інженерів-винахідників, інженерів-проектантів, інженерів-будівельників, інженерів-експлуатаційників, робітників енергетики, зрозуміти, який непростий шлях пройшов розвиток енергетики.
Музей також представлено у внутрішній локальній комп’ютерній мережі на сайті „Музейний фонд Компанії”. Це дає можливість донести історію розвитку енергетики до кожного працівника. Слід зазначити, що такого роду сайт було вперше створено на теренах колишнього СРСР у 2002 році.
На віртуальних сторінках Музею за адресою http://www.etar.com.ua/energoarchiv/index.htm можна знайти цікаву інформацію про історію енергетики та інші актуальні проблеми, пов’язані з енергетикою.
Керівницто Музею бере актину участь у проведенні спільних заходів і засідань в музеї із залученням творчої студентської молоді спільно з радами профкомів та ветеранів енергокомпанії, Радою старійших енергетиків України та  Науково – технічною спілкою енергетиків та електротехніків України.
Крім цього, спільно з Дирекцією по роботі з персоналом регулярно проводяться заходи з новоприйнятими працівниками.
museum-pictureВже традицією стало проведення «Днів відчинених дверей» для Київських шкіл та широкої громадськості, оглядових екскурсії по музейним експозиціям для слухачів Учбового центру з різних підприємств Києва та України, в приміщенні Музею відбуваються різноманітні урочисті заходи. Продовжується плідна співпраця з іншими закладами, підприємствами та організаціями для вирішення питань, пов’язаних з наданням натурних експонатів, історичних матеріалів, фото та біографічних довідок, тощо.
Перелік вищезгаданих заходів, які проводяться в Музеї дає добрий результат у виховній роботі та підвищує результативність відвідувань музею в порівняні з 2010 роком. Так, у 2011 році було проведено 186 екскурсій по експозиції музею (у 2010 році - 181), Музей відвідало 8028 осіб (у 2010 році - 7330).
У 2012 році керівництво Учбового центру запропонувало учням київських шкіл, гімназій та ліцеїв відвідати підприємства енергокомпанії та на власні очі побачити їх роботу, а також дізнатися про історію розвитку галузі. Так стартував місячник «відчинених дверей». Першими екскурсантами стали п’ятикласники та дев’ятикласники школи №229, 11-класники фінансово-правового ліцею, 10-класники школи №43. Вони відвідали Музей, ТЕЦ-5, ТЕЦ-6 та завод «Енергія».
Ось лише декілька записів численних відвідувачів, які залишили свої враження в «Книзі відгуків та пропозицій Музею енергокомпанії»:

  • «Нам сподобалася розповідь про видатних учених-енергетиків, — ділиться враженнями від візиту до Музею учениця 4 курсу 3 групи фінансово-правового ліцею Марія Митчик. — Але було б цікавіше, якби ми мали змогу побачити більше експонатів».
  • «Ми учні 5-А та 5-Б класу школи № 64 , – діляться враженнями учні Єльченко А.М., Чмир В.І.. – Вперше в цьому музеї і дуже вражені багатою експозицією та цікавою розповіддю. Дякуємо за створення цього музею і маємо надію прийти в старших класах. Бажаємо успіхів у роботі.
  • «Я дізналася, що внесок у розвиток електроенергетики здійснили такі видатні особи, як Бенджамін Франклін та Леонардо да Вінчі. Викладені лектором факти дуже цінні, і хотілося б знову послухати саме про речі, які не знайдеш у підручниках — про деталі з життя енергетиків, перебіг винаходів, про те, яким було перше енергетичне обладнання. Як, наприклад, дерев’яна труба — цей експонат запам’ятався мені найбільше», — доповнює однокласницю Ксенія Грузинова.
  • З цікавістю знайомився з музейними експонатами і ліцеїст Ян Коваленко: «Добре, якби у Музеї їх було більше», — каже хлопець.
  • «Музей енергетики — неабияка допомога для вчителів: не потрібно переказувати підручник і оперувати сухими фактами, адже школярі можуть побачити все на власні очі. Це ідеальні умови для проведення таких уроків, як «Розвиток енергетики в Україні», — зазначає вчитель фізики ліцею Ніна Трущ.
  • «Нам дуже сподобалась розповідь про вчених та винахідників, які приймали участь в розвитку енергетики України », – доповнюють учні
  • 8-А класу СЗШ № 229 Солом’янського району.
  • «Теперь я горжусь, что имею счастье быть в рядах такой уважаемой, многогранной и значимой организации, как ПАТ «Киевэнерго», – ділиться враженнями від візиту до музею зам. нач. ВІ та КБ ТЕЦ-5 Калініченко Я.Ю.

museum-keНеформальний підхід до проведення кожного заходу, з використанням натурних експонатів, стендів, відео-фільмів, відео-кліпів, слайдів – основа наших здобутків.
Розвиток енергетики потребує підвищення вимог до професійної підготовки кадрів. Адже гостру занепокоєність громадськості викликають недостатні обсяги модернізації об’єктів теплової та атомної енергетики з метою забезпечення їх екологічної та технологічної безпеки, а також низькі темпи оновлення основних фондів усіх галузей ПЕК, відсутність комплексного підходу до їх модернізації та реконструкції.
Підвищити рівень інтелектуального і культурного розвитку кадрів можливо тільки в культурному середовищі, яке спонукає визначати цілі і моральні орієнтирі розвитку суспільства взагалі і енергетики зокрема. В цьому випадку вся діяльність Музею створює оптимальні умови для формування і розвитку кожної особистості, адже створює те культурне середовище, яке позитивно діє на поведінку слухача, коли він стикається з історією розвитку енергетики.
Дослідження історії науково-технічного прогресу в енергетиці неможливе без виявлення, збереження, вивчення та популяризації пам`яток енергетичного обладнання, галузевої науки і техніки. Інформація про події минулого в енергетиці, рівень матеріально-технічного розвитку її, не тільки викликає значний пізнавальний інтерес, а й служить справі виховання, зберігає й акумулює досягнення, визначає шляхи його подальшого прогресу в енергетиці.
Розвиток енергетики в її матеріальному втіленні, вказує на результати творчої діяльності, як відомих вчених та інженерів, так і невідомих майстрів, – показують ту базу та основу, без якої не могла успішно розвиватись сучасна енергетика.
Через проведення оглядових екскурсій по музею, постійно діючі експозиції, друковані видання, науково–практичні конференції, використання новітніх інформаційних технологій, аудіо – відео-технічних засобів, накопичення історичних матеріалів та натурних зразків енергетичного обладнання, технічної документації з виробничої діяльності енергокомпанії минулих років, музей формує у працівників товариства, викладачів та слухачів, громадян, молоді, науковців, фахівців енергетичної галузі уявлення про розвиток енергетики. Він пропагує сучасні технології виробництва в енергетиці України, використання та збереження енергоресурсів, історичний досвід спеціалістів, що здійснювали енергозабезпечення потреб розвитку регіону та столиці України м. Києва та формування позитивного іміджу енергокомпанії в м. Києві, в Україні і за кордоном.

Володимир Циганенко

Цитування та використання будь-яких матеріалів порталу Etar на інших сайтах дозволяється лише з гіперпосиланням: www.etar.com.ua

в началов начало